15. 12. 2023

Tříkolejný most není řešení do budoucna. Řešení je v tunelech

Na pokyn ministra dopravy Martina Kupky se sešli zástupci Správy železnic a Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy s Ing. Jiřím Pospíšilem, Ph.D. z dopravní fakulty ČVUT, spoluautorem studie vypracované pro spolek Nebourat. Studie i po aktualizaci s novými, vyššími počty vlaků, ukazuje, že třetí kolej železničního mostu nutná není. Budoucnost železnice je v tunelech pod Prahou. Čím dříve budou postaveny, tím lépe. Cenné místo na povrchu si říká o nejlepší dostupnou dopravní technologii. "Vidíme v přímém přenosu, jak SŽ a IPR Praha důvody demolice mostu vyrábějí. V odborné argumentaci se odhalují nedostatky projektů za miliardy, například nového Smíchovského nádraží,” říká Pavel Štorch.

Plné znění tiskové zprávy můžete stáhnout zde.

Další tiskové zprávy

Odpověď ministra dopravy na otevřený dopis Nebourat ze dne 23. května 2024
Otevřený dopis ministru dopravy Martinu Kupkovi: Slíbená analýza kulturního dědictví nebyla zadána, zastavte bourání mostu pod Vyšehradem
Kapacitní posouzení železniční tratě Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov
Tříkolejný most není řešení do budoucna. Řešení je v tunelech
Nákladní železniční doprava do historického centra Prahy nepatří
Opravu železničního mostu na Výtoni Vám navrhneme zdarma, vzkazují světoví inženýři ministrovi