15. 12. 2023

Tříkolejný most není řešení do budoucna. Řešení je v tunelech

Na pokyn ministra dopravy Martina Kupky se sešli zástupci Správy železnic a Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy s Ing. Jiřím Pospíšilem, Ph.D. z dopravní fakulty ČVUT, spoluautorem studie vypracované pro spolek Nebourat. Studie i po aktualizaci s novými, vyššími počty vlaků, ukazuje, že třetí kolej železničního mostu nutná není. Budoucnost železnice je v tunelech pod Prahou. Čím dříve budou postaveny, tím lépe. Cenné místo na povrchu si říká o nejlepší dostupnou dopravní technologii. "Vidíme v přímém přenosu, jak SŽ a IPR Praha důvody demolice mostu vyrábějí. V odborné argumentaci se odhalují nedostatky projektů za miliardy, například nového Smíchovského nádraží,” říká Pavel Štorch.

Plné znění tiskové zprávy můžete stáhnout zde.

Další tiskové zprávy

Kapacitní posouzení železniční tratě Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov
Tříkolejný most není řešení do budoucna. Řešení je v tunelech
Nákladní železniční doprava do historického centra Prahy nepatří
Opravu železničního mostu na Výtoni Vám navrhneme zdarma, vzkazují světoví inženýři ministrovi
Plány SŽ se železničním mostem v Praze jsou nezákonné zaznělo v Senátu. Iniciativa Nebourat vyzývá ministra Kupku k zastavení veškerých kroků
Otevřený dopis Nebourat ministrovi dopravy Martinu Kupkovi